العدد 02 خاص
Permanent URI for this collectionhttpss://dspace.univ-batna.dz/handle/123456789/2183
Browse
Browsing العدد 02 خاص by Subject "innovation"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
- Item الابتكار في المزيج التسويقي كمصدر لتحقيق ميزة تنافسية للمؤسسة(khazzartech الاقتصاد الصناعي, 2018-03-15) حذفاني, أمير; زايد, مراديسعى هذا البحث الى تحديد دور الإبتكار في عناصر المزيج التسويقي في تحقيق ميزة تنافسية للمؤسسة الإقتصادية، من خلال الإبتكار في المنتجات وعمليات التسعير والترويج والتوزيع، وهو ما يكسب المؤسسة ميزة تنافسية لها مقارنة بالمؤسسات المنافسة لها. وقد توصلت الدراسة الى تأكيد العلاقة بين الإبتكار في عناصر المزيج التسويقي وتحقيق ميزة تنافسية للمؤسسة، حيث يعتبر الإبتكار في المزيج التسويقي أحد أهم الركائز لبناء وتعزيز القدرة التنافسية لهذه المؤسسات، حيث يمكن المؤسسة من إنتاج منتجات جديدة عالية الجودة وبالسعر المناسب وتسليمها في الآجال المحددة، وهو ما يمنح للمؤسسة إمكانية التقدم بتكاليف أقل، سرعة تسليم المنتجات بوقت أقل، اكتساب سمعة طيبة، وهو ما يعتبر ميزة تنافسية للمؤسسة تدعم مركزها التنافسي. This research seeks to determine the role of innovation in the elements of the marketing mix in achieving the competitive advantage of the economic institution through innovation in products, pricing, promotion and distribution, which gives the institution a competitive advantage compared to its competitors. The study concluded by emphasizing the relationship between innovation in the elements of the marketing mix and achieving the competitive advantage of the enterprise. The innovation in the marketing mix is one of the most important pillars for building and enhancing the competitiveness of these institutions. The company can produce new high quality products at the right price. , Which gives the organization the possibility to progress at lower costs, faster delivery of products in less time, gain a reputation, which is a competitive advantage of the institution supports its competitive position.
- Item الإستراتيجية الصناعية الجديدة كآلية لتنمية قطاع الصناعة(khazzartech الاقتصاد الصناعي, 2018-03-15) براي, الهاديتناولت هذه الدراسة إشكالية إستراتيجية الصناعية الجديدة كآلية لتنمية قطاع الصناعة لحالة الجزائر، وكان هدفنا تشخيص واقع الصناعة في الجزائر، من خلال الإستراتيجية الصناعية التي تبنتها الجزائر منذ سنة 2007، واستخدمنا المنهج الوصفي التحليلي، من خلال عدة عناصر أساسية، واستنتجنا أن الجزائر اعتمدت على استراتيجية لإنعاش قطاع الصناعة نتيجة ضعف النسيج الصناعي الوطني، والانتقال بالجزائر من مجرد بلد مصدر للمحروقات والمواد الأولية، إلى بلد منتج ومصدر للصناعات التحويلية، كما لاحظنا أن الجزائر بحاجة إلى زيادة العمل من أجل تنمية قطاع الصناعة. This study tackled the problem of the new industrial strategy as a mechanism for the development of the industrial sector for the case of Algeria. Our objective was to diagnose the reality of industry in Algeria through the industrial strategy adopted by Algeria since 2007. We used the descriptive analytical approach through several basic elements. To revitalize the industrial sector as a result of the weakness of the national industrial fabric and to move from Algeria as a source of fuel and raw materials to a productive country and exporter of manufacturing industries. We also noted that Algeria needs to increase work for the development of the industrial sector.