مجلة الإقتصاد الصناعي - خزارتك
Permanent URI for this communityhttpss://dspace.univ-batna.dz/handle/123456789/2023
Browse
Browsing مجلة الإقتصاد الصناعي - خزارتك by Subject "Algerian companies"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item أثر الأداء المالي والمستحقات المحاسبية في مستوى إدارة الأرباح الحقيقية(khazzartech الاقتصاد الصناعي, 2021-06-30) سايل, عبد الرزاق; كيموش, بلالتهدف هذه الدراسة إلى تحليل ومناقشة مدى تأثير كل من الأداء المالي والمستحقات المحاسبية في مستوى إدارة الأرباح الحقيقية. شملت الدراسة 20 مؤسسة اقتصادية جزائرية بين 2012 و2018، حيث بلغ عدد المشاهدات الكلية 99 مشاهدة، بالإعتماد على الإنحدار الخطي المتعدد. توصلت الدراسة إلى أن الأداء المالي له أثر ايجابي في مستوى إدارة الأرباح الحقيقية، في حين سجلنا أثر سلبي للمستحقات المحاسبية في مستوى إدارة الأرباح الحقيقية، كما أن المستحقات المحاسبية أكثر تأثيرا في مستوى إدارة الأرباح الحقيقية مقارنة بالأداء المالي. The aim of this paper is to analyze the impact of financial performance and accounting accruals on real earnings management in the Algerian companies. The study included 20 companies during 2012 to 2018, with 99 observations, using the multiple linear regression. The results indicate that the financial performance has a positive effect on real earnings management, while we recorded a negative effect of accounting accruals on real earnings management. We find also that accounting accruals are more affected real earnings management compared to financial performance.Item التحليل الكيفي لآليات التحفيز لدى المؤسسات الجزائرية للحفاظ على حصصها السوقية الدولية في ظل الأحداث الدولية الراهنة(khazzartech الاقتصاد الصناعي, 2018-03-01) بوعلي, سفيانالهدف من هذه الدراسة هو استخلاص وتصنيف للمشاكل التسويقية للشركات الجزائرية على أساس دراسة شاملة للمقالات التي تناولت الموضوع على مدار 10سنوات الأخيرة (2007-2017)، والتي صنفت العراقيل من حيث نوعية المنتج، وكذا المتعلقة منها بالسياسات الاقتصادية للدولة، بالإضافة إلى مختلف الحواجز البيئية. وتوفر الدراسة نموذجا نوعيا معدلا يمكن أن يستخدمه الباحثون في المستقبل لزيادة مساعيهم البحثية في المشاكل التسويقية التي تعاني منها الشركات الجزائرية، وقد استخدمنا برنامجsphinx لمعالجة مختلف المعطيات المتحصل عليها. The objective of this study is to extract and classify the marketing problems faced by the Algerian companies, On the basis of a comprehensive study of articles on the subject over the past 10 years (2007-2017), which classified those obstacles in terms of the quality of the product as well as those related to the economic policies of the Algerian government, in addition to various environmental barriers. This study provides a modified qualitative model that can be used by researchers in the future, to increase their research efforts in the marketing problems experienced by Algerian companies, on one hand, and on the other hand it gives a more comprehensive view to local businesses and companies which seek to internationalize their business. To process the various data obtained, we have used the program: sphinx .