Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • Français
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Smaihi, Nadia"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Needs Analysis And Contextual Survey In Islamic Studies
    (مجلة الاحياء، كلية العلوم الاسلامية، جامعة باتنة 1, 2018-06-10) Smaihi, Nadia
    ملخص تهدف هذه الدراسة الى كيفية تصميم دورات اللغة الإنجليزية للأغراض الأكاديمية في كلية العلوم الإسلامية بجامعة باتنة 1 – الجزائر. في الواقع، إن تحليل احتياجات الطلبة في كلية العلوم الإسلامية هو واحد من متطلباتها الجوهرية، لأنه لم يتم تقديم أي أبحاث تجريبية في السابق لتحديد مواضيع مواد اللغة الانجليزية كلغة اجنبية في هذه الكلية. ويفترض أن النشاطات المقدمة لتدريس اللغة الإنجليزية غير كافية، لأنها لم تعد الطلاب بشكل كاف للاستفادة من قدراتهم لتحقيق النجاح في وسطهم الأكاديمي أو المهني. من ناحية أخرى فان احتياجات الطلبة التعليمية وتطلعاتهم لم تؤخذ بعين الاعتبار كما انهم لا يدركون الأهداف الحقيقية للدورة المقدمة لهم. و بالتالي تحليل الاحتياجات اللغوية للطلبة مع ما يترتب على ذلك من معلومات ومبادئ توجيهية لتخطيط دورات تدريس اللغة الانجليزية سيساعد اساتدة اللغة على اتخاذ القرارات الصحيحة فيما يتعلق بتدريس اللغة الإنجليزية للمتعلمين الذين يتخصصون في الدراسات الإسلامية.ولتحقيق هذا الهدف، فان هدا البحث يحاول تسليط الضوء على مفاهيم تحليل الاحتياجات والعديد من القضايا الأخرى ذات الصلة ككيفية اكتشاف الاحتياجات الخاصة للطلبة.و يحاول الاجابة على اسئلة مثل ما هي الاحتياجات وكيف يمكن تحليلها ؟ أي نوع من النظريات و ما هي المناهج التي تستخدم لمعالجة هذه المسألة ؟ Abstract The scope of study of the present research is the design of English language courses for academic purposes in the faculty of Islamic studies at Batna1 University, in Algeria. As a matter of fact, needs analysis in the faculty of Islamic Studies is one of its substantial requirements, since no empirical research has previously been provided to determine the thematic of ELT/EFL material at this faculty. Materials offered in English teaching is thought to be insufficient, for it did not adequately prepare the students to virtually make use of their language capabilities to succeed in their academic or professional milieu. Moreover, neither their learning needs, wants and interests are taken into account nor they are aware of the genuine objectives of the course. Subsequently, the analysis of the learners’ language needs would be created with a consequent information and guidelines for the planning of ELT courses for teachers and language course designers; and would help them to make the right decisions with respect to teaching English to learners majoring in Islamic Studies.Therefore, to achieve this objective certain issues need to be investigated. The current research attempts to shed light on the concepts of needs analysis and many other relevant issues. It will consider how to discover the particular needs of learners requiring English for Academic purposes. What are needs and how can they be analyzed? What kind of theories; or what approaches have been used to handle this issue ?
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Translating The Quranic Discourse From Arabic Into English “peculiarities- Difficulties And Prospects”
    (مجلة الإحياء، كلية العلوم الإسلامية، جامعة باتنة1, 2019-12-31) Smaihi, Nadia
    AbstractــــThe translation of the quranic discourse faces many challenges. Being the proper words of God, it requires more precision, carefulness and cautiousness. The present study aims at investigating the peculiarities of the Quranic Translation into English and the challenges the translators encounter. It is assumed that the religious text presents a major hindrance for the majority of translators. The researcher attempts to identify the effects of translating the Quranic discourse into English in communicating the meanings of the Quran in spreading Islam. تواجه ترجمة الخطاب القرآني العديد من التحديات. كونه كلمات الله الصحيحة، فإن هي تطلب المزيد من الدقة الحرص والحذر. تهدف هذه الدراسة إلى دراسة خصائص الترجمة القرآنية إلى اللغة الإنجليزية والتحديات التي يواجهها المترجمون. من المفترض أن النص الديني يمثل عائقًا رئيسيًا لغالبية المترجمين. تحاول الباحثة التعرف على آثار ترجمة الخطاب القرآني إلى اللغة الإنجليزية في توصيل معاني القرآن لنشر الإسلام.

University of Batna 1 copyright © 2002-2025

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback