Résumé:
عرف القطاع السياحي تطورا كبيرا في المغرب في السنوات الماضية بعد إتباع إستراتيجية واضحة المعالم، ويظهر ذلك من خلال الإيرادات السياحية التي حققتها ومن خلال مساهمة هذا القطاع في الاقتصاد المغربي.
ومن خلال هذه الدراسة نهدف إلى توضيح إستراتيجية السياحة المستدامة المتبعة في المغرب، مع تشخيص للواقع السياحي المغربي. وذلك باعتمادنا على المنهج الوصفي التحليلي لتناسبه مع طبيعة الموضوع ومعطياته، وإعطاء صورة واضحة عنه حقيقة التنمية السياحية المستدامة في المغرب. للوصول إلى نتيجة مفادها أن إستراتيجية التنمية السياحية المستدامة المتبعة في المغرب حققت بالفعل الأهداف المرجوة منها.
Tourism has been a major development in Morocco in the past years, following a clear strategy. This is reflected in the tourism revenues achieved and through the contribution of this sector to the Moroccan economy.
Through this study we aim to clarify the sustainable tourism strategy in Morocco, with a diagnosis of the Moroccan tourism reality. By adopting the descriptive analytical approach to suit the nature of the subject and its data, and to give a clear picture of the reality of sustainable tourism development in Morocco. To reach the conclusion that Morocco's sustainable tourism development strategy has already achieved the desired objectives.