Résumé:
يعد التسويق الالكتروني مستقبل التسوق في ظل أزمة كورونا الراهنة، حيث ساهم بتغيير طرق بيع وشراء الخدمات والمنتجات، فاعتمد بشكل رئيسي على ظهور التجارة الالكترونية التي ساعدت على تقليل الفجوة الظاهرة بين المنتج والمستهلك، كما تمكن من تحقيق رضا عددٍ كبير من العملاء. من أجل ضمان نتائج فعالة وجب على المسوقين و المنتجين استخدام مواقع مشهورة و عالية الاستخدام و هو ما تحققه مواقع التواصل الاجتماعي لما توفره من تواصل دائم بين الطرفين ، مع تحقيق مبدأ التباعد الاجتماعي خلال فترة الحجر الصحي . Abstract: E-marketing is the future of shopping in light of the current Corona crisis.it contributed to changing the ways of buying and selling services and products, and relied mainly on the emergence of electronic commerce, which helped reduce the apparent gap between the producer and the consumer. It was also able to achieve the satisfaction of a large number of customers, To ensure effective results marketers and producers Should Use Popular and Highly Used Websites like social media, because it provides permanent communication between the two parties, while achieving the principle of social distancing during the quarantine period.