Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/495
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبوكثير, جبار-
dc.date.accessioned2020-12-03T09:48:22Z-
dc.date.available2020-12-03T09:48:22Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/495-
dc.description.abstractThis study aims identifying the reality of the process of performing sales forces in the Algerian economic institutions. The study has been processed through the blending of various scientific theory requirements, and data digital realism about the Algerian economic institutions in every stage of the preparation of the search. The ongoing transformations secreted by Algerian economic institutions, especially with regard to competition market and drainage products, make the task of achieving the objectives difficult. Besides, they require these institutions to use the means and policies modern with attentive ways that allow them to stand out from the rest of the active institutions in the same field. The policy of sales forces of modern methods that have become largely dependent upon the achievement of its objectives especially in marketing them due to the characteristics enable them to excellence. The results of the field work has shown that despite the adoption of economic institutions still Algerian policy powers sales lack of interest in diversifying range and organization, and not to rely on scientific method throughtful in choosing its members, without seeking to build an effective system training to develop their capabilities and skills, and demotivated by many influences, without enduring the effectiveness of controls that makes the process of performing sales forces in these institutions undermined and doesn't meet the need of the required level. تهدف الدراسة الى الوقوف على واقع عملية تسيير القوى البيعية في المؤسسات الاقتصادية الجزائرية. و قد تمت معالجتها من خلال المزج بين مختلف المتطلبات العلمية النظرية، و المعطيات الرقمية الواقعية حول المؤسسات الاقتصادية الجزائرية في كل مرحلة من مراحل اعداد البحث. ان التحولات المستمرة التي يفرزها محيط المؤسسات الاقتصادية الجزائرية، خاصة فيما يتعلق بالمنافسة السوقية و تصريف المنتجات، تجعل من مهمة تحقيق الاهداف امرا صعبا، يتطلب من هذه المؤسسات استخدام وسائل و سياسات حديثة مع الاهتمام بها بالشكل الذي يتيح لها التميز عن باقي المؤسسات الناشطة في نفس المجال. حيث تعد سياسة القوى البيعية من الوسائل الحديثة التي اصبحت المؤسسات تعول عليها بدرجة كبيرة من تحقيق اهدافها خاصة التسويقية منها، نظرا لتميزها بخصائص تمكنها من ذلك اذا ما تم الاهتمام بها بكيفية مناسبة. و تشير نتائج العمل الميداني الى انه، بالرغم من اعتماد المؤسسات الاقتصادية الجزائرية على سياسة القوى البيعية، الا ان قلة الاهتمام بتنويع تشكيلتها و تنظيمها، و عدم الاستناد الى منهج علمي مدروس في اختيار افرادها، دون السعي الى بناء نظام تدريبي فعال لتطوير قدراتها و مهاراتها، و عدم تحفيزها بشكل يعمل على التاثير فيها، دون ضمان فعالية الرقابة عليها، يجعل من عملية تسيير القوى البيعية في هذه المؤسسات لا ترق الى المستوى المطلوب.fr_FR
dc.publisherUB1fr_FR
dc.subjectالقوى البيعيةfr_FR
dc.subjectالإستقطابfr_FR
dc.subjectالإختيارfr_FR
dc.subjectالتعيينfr_FR
dc.subjectالتدريبfr_FR
dc.subjectالأداءfr_FR
dc.subjectالتحفيزfr_FR
dc.subjectالسلوكfr_FR
dc.subjectالرقابةfr_FR
dc.subjectتقييم الجهودfr_FR
dc.subjectSales forcesfr_FR
dc.subjectPolarizationfr_FR
dc.subjectSelectionfr_FR
dc.subjectRecruitmentfr_FR
dc.subjectTrainingfr_FR
dc.subjectPerformancefr_FR
dc.subjectMotivationfr_FR
dc.subjectBehaviorfr_FR
dc.subjectControlfr_FR
dc.subjectAssessment effortsfr_FR
dc.titleتسيير قوى البيع في المؤسسة الإقتصادية الجزائريةfr_FR
dc.title.alternativeالواقع و الآفاقfr_FR
dc.typeThesisfr_FR
Collection(s) :Sciences de gestion

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
ec بوكثير جبار.pdffichier PDF6,72 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.