Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
ساسي, حورية |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-22T08:28:55Z |
|
dc.date.available |
2020-09-22T08:28:55Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost/xmlui/handle/123456789/233 |
|
dc.description.abstract |
The knowledge explosion, which affected all sectors, caused a
tremendous technological revolution in the field of travel and tourism,
which called for the designers of flash advertising to develop a
publicity method via internet, taking into account the standards of the
digital receiver.
Algeria is one of the tourism-rich countries; it needs a targeted
tourism advertisement based on innovative linguistic and technical
strategies.
Based on these data, the research problem was the following: to
what extent does the language affect both parts; in attracting the
receiver to choose the right tourist product? And what are the
persuasive ways that associated with each advertising process? لقد أحدث الانفجار المعرفي، الذي مس جميع القطاعات ثورة تكنولوجية هائلة؛ في مجال السياحة والسفر، مما دعا بمصمّمي الوصلات الإشهارية إلى تطوير أسلوب الدعاية الإشهارية عبر الأنترنت، مراعاة لمعايير المتلقي الرقمي. و الجزائر إحدى الدول الغنية بالثروات السياحية، فهي بحاجة إلى إعلان سياحي موجه، يقوم على إستراتيجيات لغوية وتقنية مبتكرة، وفي خضم هذه الأوضاع تبلورت إشكالية البحث، و التي فحواها ما يلي: إلى أي مدى تؤثر اللغة بشقيها؛ في جذب المتلقي نحو اختيار المنتوج السياحي المناسب؟ وفيم تكمن السبل الإقناعية المصاحبة
لكل عملية إشهارية؟ |
fr_FR |
dc.publisher |
UB1 |
fr_FR |
dc.subject |
الإشهار السياحي |
fr_FR |
dc.subject |
الإشهار الإلكتروني |
fr_FR |
dc.subject |
الإشهار السياحي الإلكتروني |
fr_FR |
dc.subject |
الأنترنت |
fr_FR |
dc.title |
الإشهار السياحي الإلكتروني لنماذج مختارة من الأنترنت |
fr_FR |
dc.title.alternative |
مقاربة سوسيولسانية |
fr_FR |
dc.type |
Thesis |
fr_FR |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée