Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
ســـاســـان, الــــهام |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-03T08:23:52Z |
|
dc.date.available |
2023-10-03T08:23:52Z |
|
dc.date.issued |
2021-12 |
|
dc.identifier.issn |
2602-554x |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/6962 |
|
dc.description |
مجلة دراسات في سيكولوجية الانحراف المجلد 06 العدد 02 |
fr_FR |
dc.description.abstract |
تهدف هذه الدراسة الى معرفة دور الألعاب اللغوية القائمة على استراتيجية الحواس المتعددة في تعلم القراءة لدى طفل الروضة 4-5 سنوات، من خلال تصميم العاب لغوية تعتمد على الحواس المتعددة (سمع، بصر، لمس) في تعلم القراءة باستخدام الطريقة التركيبية الجزئية الصوتية، تمهيدا للمرحلة الابتدائية.this study aims at sweating the role of language games based on the multiple senses strategy in reading and learning in kindergarten 4-5 years of age through the design learning of multi-senses language games (hearing, seeing, touching) in learning to read using the acoustic partial compositional method, in preparation for primary school. |
fr_FR |
dc.description.sponsorship |
مخبر الدراسات النفسية في الوسط العقابي |
fr_FR |
dc.language.iso |
other |
fr_FR |
dc.publisher |
-جامعة باتنة 1 الحاج لخضر -الجزائر |
fr_FR |
dc.relation.ispartofseries |
06;02 |
|
dc.subject |
استراتيجية الحواس المتعددة |
fr_FR |
dc.subject |
طفل الروضة |
fr_FR |
dc.subject |
القراءة |
fr_FR |
dc.subject |
Multi senses strategy |
fr_FR |
dc.subject |
Kindergarten child |
fr_FR |
dc.subject |
Reading |
fr_FR |
dc.title |
دور الالعاب اللغوية القائمة على استراتيجية الحواس المتعددة في تعلم القراءة لدى طفل الروضة 4_5 سنوات |
fr_FR |
dc.title.alternative |
The Role of Language Games Based on Multi-Sensory Strategy in Reading Learning for the Child of kindergarten 4- 5 years |
fr_FR |
dc.type |
Article |
fr_FR |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée