Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
حلاسي, هجيرة |
|
dc.date.accessioned |
2021-01-04T09:46:39Z |
|
dc.date.available |
2021-01-04T09:46:39Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/588 |
|
dc.description.abstract |
This study aims to identify the role played by the Internet in making communication
strategy effective in a sample of companies through identifying the degree of adoption of
these companies as a marketing communication tool, and the degree of contribution of the
internet in activating marketing communication activity, and challenges faced by the
companies when using the internet as a marketing communication tool.
In order to reach the objectives of the study, we have developed and distributed a
questionnaire upon a sample of study, it has chosen from a society composed of
companies by a random sample, it has distributed 140 questionnaire, received 81, 77 of
them are analyzable.
We have used SPSS V21 program, then we have reached the following result: the
companies under study didn't adopt the internet as a marketing communication tool, so it
didn't contribute in activating marketing communication. Otherwise, the companies under
study faced difficulties limit the use of the internet such as: the lack in qualified and
competent human resources, the decrease of client awareness about the importance of
internet in making transactions, lack of client trust confidentiality and security. تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على الدور الذي تلعبه الإنترنت في تفعيل إستراتجية الاتصال
التسويقي بعينة من المؤسسات، من خلال معرفة درجة تبني هذه المؤسسات للإنترنت كأداة اتصالية
تسويقية، ودرجة مساهمة الإنترنت في تفعيل نشاط الاتصال التسويقي بهذه المؤسسات، والتحديات التي
تواجه هذه المؤسسات عند استخدامها للإنترنت كأداة اتصالية تسويقية.
ولتحقيق أهداف الدراسة تم تطوير إستبيان وتوزيعه على عينة الدراسة، والتي تم إختيارها من
مجتمع مكون من كل المؤسسات الناشطة على التراب الوطني بطريقة العينة العشوائية العنقودية، وتم
بعد ذلك توزيع 140 استمارة، استرجع منها 81 استمارة كانت الصالحة منها للتحليل 77 استمارة،
تم التوصل إلى مجموعة من SPSS V وبعد ترتيبها وتبويبها بإدخالها على برنامج التحليل الإحصائي 21
النتائج، والتي كان من أهمها: أن المؤسسات المدروسة لا تعتمد على الإنترنت كأداة اتصالية تسويقية،
ومن ثم فإن الإنترنت لا تساهم في تفعيل نشاط الاتصال التسويقي بها، كما أن المؤسسات المدروسة
تواجه صعوبات تحد من استخدام الإنترنت كأداة اتصالية تسويقية كان من أهمها النقص في الموارد
البشرية المؤهلة والكفوءة، وانخفاض وعي العميل بأهمية الإنترنت في إجراء المعاملات، وقلة ثقة
العميل بالسرية والأمان. |
fr_FR |
dc.publisher |
UB1 |
fr_FR |
dc.subject |
الأنترنت |
fr_FR |
dc.subject |
الإتصال التسويقي |
fr_FR |
dc.subject |
إستراتجية الإتصال التسويقي |
fr_FR |
dc.subject |
الإتصال التسويقي عبر الأنترنت |
fr_FR |
dc.subject |
Internet |
fr_FR |
dc.subject |
Marketing communication |
fr_FR |
dc.subject |
Marketing communication strategy |
fr_FR |
dc.subject |
Marketing communication via Internet |
fr_FR |
dc.title |
الإنترنت ودورها في تفعيل إستراتيجية الإتصال التسويقي |
fr_FR |
dc.title.alternative |
دراسة حالة عينة من المؤسسات |
fr_FR |
dc.type |
Thesis |
fr_FR |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée