Dépôt DSpace/Manakin

Towards A New Consideration Of The Esp Instruction: Listening-speaking Weaknesses And Films’ Introduction

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author Aouar, Dallel
dc.contributor.author Aboubou, Hachemi
dc.date.accessioned 2023-05-03T09:53:48Z
dc.date.available 2023-05-03T09:53:48Z
dc.date.issued 2018-06-10
dc.identifier.citation Aouar Dallel, Aboubou Hachemi, Towards A New Consideration Of The Esp Instruction: Listening-speaking Weaknesses And Films’ Introduction, Elihyaa Journal, Faculty of Islamic Sciences, Batna1 University, vol18, N°1, Serial number 21, December 2018, P-P: 577-606. fr_FR
dc.identifier.issn 1112-4350
dc.identifier.uri http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/5050
dc.description.abstract Away from what we may believe, mastering writing and reading in English is far from being learners’ unique target in ESP instruction (English for Specific Purposes). Students want to understand what they hear in English and speak fluently in a way closer to that of English native speakers. However, the complexity which generally sketches the understanding and production of authentic English spoken language, in addition to teachers’ poor consideration of those aspects, lead learners to experience anxiety, lack of self-confidence, lack of motivation and, obviously, poor feedback. As a result, the English language instruction becomes so weighty for both teachers and learners. These concerns led us to a descriptive research design to shed the light on the ESP instruction’s actuality in the Faculty of Human and Social Sciences University of Batna1. A questionnaire was introduced to portray our first year PhD students' weaknesses in terms of English speaking and listening abilities. Also, we aimed to depict their attitudes towards introducing films in English as a support for their learning. Students’ positive positions on the introduction of films in English into the classroom leads us to strongly recommend them as quite supportive and efficient pedagogical means in ESP learning as well as teaching. .(ESP)عكس ما نعتقد، فإن إتقان الكتابة والقراءة باللغة الإنجليزية أبعد ما يكون عن الهدف الفريد لمتعلمي الإنجليزية لأغراض خاصة يرغب الطلاب في فهم الإنجليزية المسموعة والتحدث بطلاقة بطريقة أقرب إلى المتحدثين الأصليين للغة . ومع ذلك ، فإن التعقيد الذي يرسم بشكل عام فهم وإنتاج اللغة الإنجليزية المنطوقة ، بالإضافة إلى سوء تقدير المعلمين لتلك الجوانب ، يؤدي بالمتعلمين إلى اختبار القلق ، وانعدام الثقة بالنفس ، وانعدام التحفيز و بالضرورة ضعف النتائج . ونتيجة لذلك ، يصبح تعليم اللغة الإنجليزية ثقيلاً على كل من المعلمين والمتعلمين. ألهمتنا هذه المشاكل إلى ضرورة تصميم هذا البحث الوصفي لغرض إلقاء الضوء على حقيقة تعليم الإنجليزية لأغراض خاصة (ESP) في كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية بجامعة باتنة 1. تم تقديم استبيان لتصوير نقاط ضعف طلاب السنة الأولى دكتوراه من حيث قدرات التحدث والاستماع بالإنجليزية. أيضا، هدفنا لتصوير مواقفهم تجاه إدخال الأفلام باللغة الإنجليزية كوسائل دعم لتعلمهم. مواقف الطلاب الإيجابية حول إدخال الأفلام باللغة الإنجليزية إلى الفصل الدراسي قادتنا إلى التوصية بها كوسائل تربوية داعمة وفعالة في تعليم ESP. fr_FR
dc.language.iso en fr_FR
dc.publisher مجلة الاحياء، كلية العلوم الاسلامية، جامعة باتنة 1 fr_FR
dc.relation.ispartofseries المجلد 18، العدد 1;
dc.subject ESP instruction fr_FR
dc.subject listening and speaking weaknesses fr_FR
dc.subject Films in English (English spoken films) fr_FR
dc.title Towards A New Consideration Of The Esp Instruction: Listening-speaking Weaknesses And Films’ Introduction fr_FR
dc.type Article fr_FR


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte