Dépôt DSpace/Manakin

درجة التزام معلمي المرحلة الثانوية في محافظات غزة بالقيم التربوية وعلاقتها بالضبط الصفي السائد لديهم

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author عساف, رامي
dc.date.accessioned 2022-11-20T08:45:40Z
dc.date.available 2022-11-20T08:45:40Z
dc.date.issued 2021-11-10
dc.identifier.uri http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/2995
dc.description مقال نشر في مجلة الاقتصاد الصناعي - خزارتك – المجلد 11 العدد 02 ص 196-222 fr_FR
dc.description.abstract هدفت الدراسة التعرف إلى درجة التزام معلمي المرحلة الثانوية في محافظات غزة بالقيم التربوية وعلاقتها بالضبط الصفي السائد لديهم، واستخدم الباحث المنهج الوصفي، وتمت عملية المسح لمجتمع الدراسة مسحاً شاملاً بلغ (149) مديراً ومديرة من مديري المرحلة الثانوية بمحافظات غزة، واستخدام الاستبانة كأداة للدراسة وتضمنت الأبعاد التالية: ( قيم النزاهة والشفافية، قيم العدالة والتسامح، قيم اتقان العمل ، مشكلات الضبط الصفي). وأهم النتائج التي توصلت لها الدراسة بأن الدرجة الكلية لتقدير عينة الدراسة "المديرين" لدرجة التزام معلمي المرحلة الثانوية بمحافظات غزة بالقيم التربوية والضبط الصفي كانت بدرجة مرتفعة، ووجود علاقة ارتباطية طردية موجبة ذات دلالة إحصائية بين متوسط تقديرات مديري المدارس لدرجة التزام معلمي المرحلة الثانوية بالقيم التربوية ودرجة الضبط الصفي السائد لديهم..The study aimed to identify to which extent secondary school teachers in the governorates of Gaza commit to educational values and its relationship to classroom control they have. The researcher followed the descriptive approach in which he surveyed the study population in a comprehensive survey. The total study population has reached (149) male and female secondary school principals and managers in Gaza governorates. The researcher used the questionnaire as a tool for the study that involved the following dimensions: (integrity, transparency, justice and tolerance, work proficiency, Human and social responsibility and class control problems). The most important results of the study is that The total score for the “principals” study sample’s appreciation for the degree of commitment of secondary school teachers in Gaza governorates to educational values was high. Additionally, there is a positive direct correlation between the average estimates of school principals to the degree of commitment of secondary school teachers in Gaza governorates to educational values and the average of their estimates of the degree of classroom control. fr_FR
dc.language.iso other fr_FR
dc.publisher khazzartech الاقتصاد الصناعي fr_FR
dc.relation.ispartofseries 11/02;
dc.subject القيم التربوية fr_FR
dc.subject الضبط الصفي fr_FR
dc.subject المرحلة الثانوية fr_FR
dc.subject محافظات غزة fr_FR
dc.subject educational values fr_FR
dc.subject class setting fr_FR
dc.subject secondary level fr_FR
dc.subject Gaza governorates fr_FR
dc.title درجة التزام معلمي المرحلة الثانوية في محافظات غزة بالقيم التربوية وعلاقتها بالضبط الصفي السائد لديهم fr_FR
dc.type Article fr_FR


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte