Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/7054
Titre: الحمـــاية المــدنية للـمستهلك مـن الإشهـار التجـاري المضــلل
Auteur(s): عــزوز, ســارة
Date de publication: 5-jan-2017
Editeur: جامعة باتنة1 الحاج لخضر
Référence bibliographique: كلية الحقوق والعلوم السياسية
Collection/Numéro: 10;المجلد 04- العدد 01
Résumé: يعتبر الإشهار التجاري جزءا أساسيا من حياتنا اليومية، فالمجتمع يتكون من مستهلكين ومنتجين وتجار ووسطاء للبيع، ومن ثم فالإشهار وسيلة للتعريف بالمنتجات والخدمات التي يرغب المعلن في تقديمها، والهدف منه خلق نوع من الرضا النفسي لدى المستهلكين ليحقق الهدف الاساسي وهو تحقيق الربح المتمثل في اقناع المستهلكين بالمنتجات. فإذا كان الإشهار مضللا انعكس سلبا على نظام المنافسة الحرة، وحق المتلقي في المعلومات الصحيحة عن السلع والخدمات . The commercial advertising became very important part in our daily life ,The commercial life of society are producers, sellers, buyers, and consumers and brokers, The advertising is the first tool to define the products and services that the adversities want to introduce it to their clients and the purpose of that is create sort of psychological satisfaction of the products and services to convince consumers and make them feel even better which is help to achieve the main goal which is making profit in return for both the producers and advertisers. On the other hand if the commercial advertising was dishonest will reflect negatively on both producers and advertisers.
Description: مقال منشور في المجلد 04- العدد 01 (العدد التسلسلي 10) جانفي 2017
URI/URL: http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/7054
ISSN: 2352-975X
Collection(s) :العدد 01

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
الحمـــاية المــدنية للـمستهلك مـن الإشهـار التجـاري المضــلل.pdfالمجلد 04- العدد 01 (العدد التسلسلي 10) جانفي 2017344,49 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.