Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/588
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorحلاسي, هجيرة-
dc.date.accessioned2021-01-04T09:46:39Z-
dc.date.available2021-01-04T09:46:39Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/588-
dc.description.abstractThis study aims to identify the role played by the Internet in making communication strategy effective in a sample of companies through identifying the degree of adoption of these companies as a marketing communication tool, and the degree of contribution of the internet in activating marketing communication activity, and challenges faced by the companies when using the internet as a marketing communication tool. In order to reach the objectives of the study, we have developed and distributed a questionnaire upon a sample of study, it has chosen from a society composed of companies by a random sample, it has distributed 140 questionnaire, received 81, 77 of them are analyzable. We have used SPSS V21 program, then we have reached the following result: the companies under study didn't adopt the internet as a marketing communication tool, so it didn't contribute in activating marketing communication. Otherwise, the companies under study faced difficulties limit the use of the internet such as: the lack in qualified and competent human resources, the decrease of client awareness about the importance of internet in making transactions, lack of client trust confidentiality and security. تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على الدور الذي تلعبه الإنترنت في تفعيل إستراتجية الاتصال التسويقي بعينة من المؤسسات، من خلال معرفة درجة تبني هذه المؤسسات للإنترنت كأداة اتصالية تسويقية، ودرجة مساهمة الإنترنت في تفعيل نشاط الاتصال التسويقي بهذه المؤسسات، والتحديات التي تواجه هذه المؤسسات عند استخدامها للإنترنت كأداة اتصالية تسويقية. ولتحقيق أهداف الدراسة تم تطوير إستبيان وتوزيعه على عينة الدراسة، والتي تم إختيارها من مجتمع مكون من كل المؤسسات الناشطة على التراب الوطني بطريقة العينة العشوائية العنقودية، وتم بعد ذلك توزيع 140 استمارة، استرجع منها 81 استمارة كانت الصالحة منها للتحليل 77 استمارة، تم التوصل إلى مجموعة من SPSS V وبعد ترتيبها وتبويبها بإدخالها على برنامج التحليل الإحصائي 21 النتائج، والتي كان من أهمها: أن المؤسسات المدروسة لا تعتمد على الإنترنت كأداة اتصالية تسويقية، ومن ثم فإن الإنترنت لا تساهم في تفعيل نشاط الاتصال التسويقي بها، كما أن المؤسسات المدروسة تواجه صعوبات تحد من استخدام الإنترنت كأداة اتصالية تسويقية كان من أهمها النقص في الموارد البشرية المؤهلة والكفوءة، وانخفاض وعي العميل بأهمية الإنترنت في إجراء المعاملات، وقلة ثقة العميل بالسرية والأمان.fr_FR
dc.publisherUB1fr_FR
dc.subjectالأنترنتfr_FR
dc.subjectالإتصال التسويقيfr_FR
dc.subjectإستراتجية الإتصال التسويقيfr_FR
dc.subjectالإتصال التسويقي عبر الأنترنتfr_FR
dc.subjectInternetfr_FR
dc.subjectMarketing communicationfr_FR
dc.subjectMarketing communication strategyfr_FR
dc.subjectMarketing communication via Internetfr_FR
dc.titleالإنترنت ودورها في تفعيل إستراتيجية الإتصال التسويقيfr_FR
dc.title.alternativeدراسة حالة عينة من المؤسساتfr_FR
dc.typeThesisfr_FR
Collection(s) :Sciences commerciales

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
ec هجيرة حلاسي.pdffichier PDF13,94 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.