Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/567
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبوعمامة, سماح-
dc.date.accessioned2020-12-29T10:51:30Z-
dc.date.available2020-12-29T10:51:30Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/567-
dc.description.abstractيروم هذا البحث تبيان كيف ان الانزياح بوصفه ملمحا اسلوبيا، يساهم في استقلالية النص الشعري و تميزه و تفرده، من خلال تكسير و انتهاك المالوف من اللغة. فيصبح بذلك نصا مفتوحا متعدد الدلالات، يحمل المتلقي على التامل و التاويل قصد الكشف عن خبايا النص و مكنوناته. و على هذا الاساس وجد اسلوب الانزياح سبيله الى شعر "حسين زيدان"، فكان مجالا خصبا تتوفر فيه المستويات التركيبية و الدلالية على وجه منزاح عن المالوف، مما جعل بنية نصه تحقق ابعادا دلالية و جمالية / انفعالية. This research aims to show how displacement as a stylistic feature contibutes to the independence, excellence and uniqueness of the poetry text by breaking and violating the familiar with language. This becomes an open, multi-semantic text that induces the receiver to meditate and interpret in order to uncover the mysteries and contents of the text. On this basis, the method of displacement has found its way into the poetry of Hussein Zaidan. It has become a fertile field where the structural and semantic level are available in a way that's out of the ordinary, which has made its structure achieve semantic, aesthetic, and / or emotional dimensions.fr_FR
dc.publisherUB1fr_FR
dc.subjectالأسلوبfr_FR
dc.subjectالأسلوبيةfr_FR
dc.subjectالإنزياحfr_FR
dc.subjectالإنزياح التركيبيfr_FR
dc.subjectالإنزياح الدلاليfr_FR
dc.subjectحسين زيدانfr_FR
dc.subjectشعر حسين زيدانfr_FR
dc.titleأسلوبية الإنزياح في شعر حسين زيدانfr_FR
dc.typeThesisfr_FR
Collection(s) :Langue, littèrature arabes et des arts [LMD]

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
le Samah Bouamama.pdffichier PDF4,11 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.