Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/5047
Titre: Needs Analysis And Contextual Survey In Islamic Studies
Auteur(s): Smaihi, Nadia
Mots-clés: needs analysis
English course
Islamic studies students
syllabus design
Date de publication: 10-jui-2018
Editeur: مجلة الاحياء، كلية العلوم الاسلامية، جامعة باتنة 1
Référence bibliographique: Nadia Smaihi, Needs Analysis And Contextual Survey In Islamic Studies, Elihyaa Journal, Faculty of Islamic Sciences, Batna1 University, vol18, N°1, Serial number 21, December 2018, P-P: 495-518.
Collection/Numéro: المجلد 18، العدد 1;
Résumé: ملخص تهدف هذه الدراسة الى كيفية تصميم دورات اللغة الإنجليزية للأغراض الأكاديمية في كلية العلوم الإسلامية بجامعة باتنة 1 – الجزائر. في الواقع، إن تحليل احتياجات الطلبة في كلية العلوم الإسلامية هو واحد من متطلباتها الجوهرية، لأنه لم يتم تقديم أي أبحاث تجريبية في السابق لتحديد مواضيع مواد اللغة الانجليزية كلغة اجنبية في هذه الكلية. ويفترض أن النشاطات المقدمة لتدريس اللغة الإنجليزية غير كافية، لأنها لم تعد الطلاب بشكل كاف للاستفادة من قدراتهم لتحقيق النجاح في وسطهم الأكاديمي أو المهني. من ناحية أخرى فان احتياجات الطلبة التعليمية وتطلعاتهم لم تؤخذ بعين الاعتبار كما انهم لا يدركون الأهداف الحقيقية للدورة المقدمة لهم. و بالتالي تحليل الاحتياجات اللغوية للطلبة مع ما يترتب على ذلك من معلومات ومبادئ توجيهية لتخطيط دورات تدريس اللغة الانجليزية سيساعد اساتدة اللغة على اتخاذ القرارات الصحيحة فيما يتعلق بتدريس اللغة الإنجليزية للمتعلمين الذين يتخصصون في الدراسات الإسلامية.ولتحقيق هذا الهدف، فان هدا البحث يحاول تسليط الضوء على مفاهيم تحليل الاحتياجات والعديد من القضايا الأخرى ذات الصلة ككيفية اكتشاف الاحتياجات الخاصة للطلبة.و يحاول الاجابة على اسئلة مثل ما هي الاحتياجات وكيف يمكن تحليلها ؟ أي نوع من النظريات و ما هي المناهج التي تستخدم لمعالجة هذه المسألة ؟ Abstract The scope of study of the present research is the design of English language courses for academic purposes in the faculty of Islamic studies at Batna1 University, in Algeria. As a matter of fact, needs analysis in the faculty of Islamic Studies is one of its substantial requirements, since no empirical research has previously been provided to determine the thematic of ELT/EFL material at this faculty. Materials offered in English teaching is thought to be insufficient, for it did not adequately prepare the students to virtually make use of their language capabilities to succeed in their academic or professional milieu. Moreover, neither their learning needs, wants and interests are taken into account nor they are aware of the genuine objectives of the course. Subsequently, the analysis of the learners’ language needs would be created with a consequent information and guidelines for the planning of ELT courses for teachers and language course designers; and would help them to make the right decisions with respect to teaching English to learners majoring in Islamic Studies.Therefore, to achieve this objective certain issues need to be investigated. The current research attempts to shed light on the concepts of needs analysis and many other relevant issues. It will consider how to discover the particular needs of learners requiring English for Academic purposes. What are needs and how can they be analyzed? What kind of theories; or what approaches have been used to handle this issue ?
URI/URL: http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/5047
ISSN: 1112-4350
Collection(s) :العدد 01

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
NEEDS ANALYSIS AND CONTEXTUAL SURVEY IN ISLAMIC STUDIES.pdf4,86 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.