Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-batna.dz/xmlui/handle/123456789/233
Titre: الإشهار السياحي الإلكتروني لنماذج مختارة من الأنترنت
Autre(s) titre(s): مقاربة سوسيولسانية
Auteur(s): ساسي, حورية
Mots-clés: الإشهار السياحي
الإشهار الإلكتروني
الإشهار السياحي الإلكتروني
الأنترنت
Date de publication: 2020
Editeur: UB1
Résumé: The knowledge explosion, which affected all sectors, caused a tremendous technological revolution in the field of travel and tourism, which called for the designers of flash advertising to develop a publicity method via internet, taking into account the standards of the digital receiver. Algeria is one of the tourism-rich countries; it needs a targeted tourism advertisement based on innovative linguistic and technical strategies. Based on these data, the research problem was the following: to what extent does the language affect both parts; in attracting the receiver to choose the right tourist product? And what are the persuasive ways that associated with each advertising process? لقد أحدث الانفجار المعرفي، الذي مس جميع القطاعات ثورة تكنولوجية هائلة؛ في مجال السياحة والسفر، مما دعا بمصمّمي الوصلات الإشهارية إلى تطوير أسلوب الدعاية الإشهارية عبر الأنترنت، مراعاة لمعايير المتلقي الرقمي. و الجزائر إحدى الدول الغنية بالثروات السياحية، فهي بحاجة إلى إعلان سياحي موجه، يقوم على إستراتيجيات لغوية وتقنية مبتكرة، وفي خضم هذه الأوضاع تبلورت إشكالية البحث، و التي فحواها ما يلي: إلى أي مدى تؤثر اللغة بشقيها؛ في جذب المتلقي نحو اختيار المنتوج السياحي المناسب؟ وفيم تكمن السبل الإقناعية المصاحبة لكل عملية إشهارية؟
URI/URL: http://localhost/xmlui/handle/123456789/233
Collection(s) :Langue, littèrature arabes et des arts [LMD]

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
le Houria Sassi.pdf.pdffichier PDF9,19 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.